W ramach specjalizacji wyróżnia się:
- projektowanie, budowę i konwersję specjalistycznych jednostek pływających oraz ich specjalistycznego wyposażenia,
- projektowanie, budowę i przebudowę konstrukcji morskich i przybrzeżnych,
- procesy i urządzenia wykorzystywane na potrzeby logistyki opartej o transport morski i śródlądowy.
Udział KIS 13 w krajowych programach wsparcia (stan na 31 grudnia 2020 r.):
PO IR 2014-2020 |
Liczba wniosków zakwalifikowanych do dofinansowania: 92 Kwota dofinansowanych projektów B+R: 658 mln zł |
|
Horyzont 2020 |
Wartość uzyskanego wsparcia: 57 mln EUR Województwa z największą wartością realizowanych projektów: mazowieckie, małopolskie, wielkopolskie, pomorskie |
|
Wpływ projektów na podniesienie poziomu gotowości technologicznej (TRL)* |
Średni TRL przed rozpoczęciem projektu: 2,2 Średni TRL na zakończenie realizacji: 8,8 Średnia zmiana TRL: +6,7 |
|
* na podstawie działań PO IR realizowanych przez NCBiR |
Znaczenie KIS 13 w wymianie handlowej kraju:
Eksport |
Import |
|
Udział w krajowym eksporcie (2017 r.): 1,5% |
Udział w krajowym imporcie (2017 r.): 1,2% |
|
Wartość eksportu (2017 r.): 13,39 mld zł |
Wartość importu (2017 r.): 10,85 mld zł |
|
Najważniejsze kraje docelowe eksportu: Niemcy, Norwegia, Holandia |